Karla de Melo takes over the communication of the Mint
After 20 years at Grupo Vale, Karla de Melo left the position of Corporate Communication manager at the global mining headquarters and has started as head of the Corporate Communication and Reputation areas linked to the presidency of the Casa da Moeda do Brasil (Brazilian Mint). With 25 years of experience in the Communication area, Melo has a degree in Public Relations from Universidade Salvador (Unifacs) and has worked in the sectors of culture, technology, telecommunications, steel, and mining.
In two decades at Vale, Karla experienced the company’s most challenging moments: from building its reputation, which became strong as the company was re-introduced to its various audiences in the 2000s, until its worst recent crises. She moved to Casa da Moeda in March 2020, already taking over the communication management of the post-pandemic crisis.
“At the present pandemic moment, the areas of Reputation and Public Relations are even more relevant to reinforce the strength of the purpose, the long-term vision, and the win-win relationship in companies,” said Melo.
Destaques
- Retrospectiva Aberje 2024: mundo em crise e transição
- Tema do Ano “Comunicação para a Transição” é renovado para 2025
- Valor Setorial Comunicação Corporativa 2024 analisa importância das conexões e da transparência na Comunicação
- Aberje participa de jantar comemorativo dos 25 anos da Fundação Gol de Letra
- Web Summit Lisboa 2024: Inovação e ética em um futuro moldado pela IA
ARTIGOS E COLUNAS
Carlos Parente Na comunicação, caem por terra influencers sem utilidade e erguem-se, aos poucos, os curadores de conteúdoGiovanni Nobile Dias Como você tem nutrido seu cérebro?Marcos Santos Por tempos melhoresThiago Braga O impacto de modernizar a Comunicação Interna em uma grande indústriaGiovanni Nobile Dias O alarmante retrato da leitura no país