Football at your fingertips
Aberje associate Santander introduced Fieeld, a tactile system for relaying sporting events that gives the visually impaired the ability to follow with the fingertips the movement of the ball in a football game. The system was created by the Havas group and developed jointly with Santander, which sponsors the Copa Libertadores da América, the UEFA Champions League and the Spanish League.
To spread Fieeld, Santander has released a video starring Nicko, a visually impaired Brazilian boy, a Palmeiras fan, to whom his mother tells the games. This heartwarming story received FIFA’s best fan award in September this year.
Supported by the International Blind Sports Federation (IBSA), which is part of the International Paralympic Committee, Fieeld’s creators are now looking for a technology partner to expand the development of the device and make it commercially viable.
Destaques
- Painel de Cases do Prêmio Aberje antecipa tendências da comunicação corporativa
- Conectando dados: insights da quinta reunião do Comitê de Cultura de Dados e Mensuração de Resultados
- CEOs discutem desafios da comunicação na liderança corporativa
- Belém recebe lideranças para discutir sustentabilidade e desenvolvimento na Amazônia
- Quinta reunião do Comitê de Comunicação Interna, Cultura Organizacional e Marca Empregadora debate engajamento de colaboradores
ARTIGOS E COLUNAS
Leila Gasparindo A força da Comunicação Integrada: unindo Influenciadores e assessoria de imprensaAgnaldo Brito Diálogo Social e Comunicação Corporativa: A Construção do Valor na Era dos DadosHamilton dos Santos O esporte na mira da crise climáticaGiovanni Nobile Dias Agilidade sem perder a qualidade: desafios da comunicação contemporâneaRicardo Torreglosa A consolidação do projeto de integração entre Comunicação e RelGov